fredag den 23. august 2013

Så fik bilen et nyt batteri

Så var det blevet tid til at bil nummer to skulle ud og luftes igen, den har jo stået stille siden midt i april i år så det har da været lidt over 4 måneder hvor vi kun har haft brug for en bil, altså LEAF'en. Men nu kom dagen hvor Peugeot'en fik sine plader på igen, og derefter ud at trille med sit nyindkøbte batteri på hele 0,72 kWhja det er ikke et voldsomt batteri der skal bruges til at starte sådan en benzinsluger, altså det vil sige jeg skulle have købt 34 stk. hvis jeg skulle have været oppe på det 24 kWh som ligger i bunden af elbilen.


Her har den så stået i 4 måneder.

Nå men ikke så meget om det, hvordan var det egentlig at komme over i sådan en oser igen efter 4 måneders frihed?

Efter udskiftningen af batteriet som da gik nemt og smertefrit, så startede den "næsten" med det samme, det var dejligt at høre, og selvfølgelig havde jeg ladet den stå uden at have trukket håndbremsen, så den havde heller ingen problemer med at komme afsted dog kunne man godt høre at bremserne måske var lidt rustne, og at vinterdækkene godt lige kan trænge til at blive skiftet ud med sommerdæk, for hold da op hvor det larmer. Så om støjen mindskes betydeligt ved at putte sommerdækkene på, det håber jeg da.

Støjniveauet i kabinen, eller udenfor for den sags skyld, blev dog heller ikke mindre af at motoren var igang, min kone stod næsten ved siden af vinduet, og alligevel kunne man komme til at tale en smule forbi hinanden. Det vil sige, at jeg sagde "det er godt nok varmt" med reference til at der ingen airkondition er i den lille Peugeot 206, hvortil min kone svarer "ja den larmer godt nok" og det er ikke engang fordi der er hul i udstødningsrøret eller noget.

Og en yderligere ting konen lige bemærkede, som jeg selvfølgelig også kunne konstatere, det var at efter den havde stået i tomgang i indkørslen (ikke engang i carport) lidt tid, så lugtede det faktisk ikke særligt godt når man kom ud til bilen, så helt sundt kunne det da heller ikke have været.

Så gik turen lige forbi lodsepladsen, med det gamle batteri, eg derefter en tur til Horsens og tilbage igen, hvor jeg da lige kunne få lov til at side og tænke over hvad der egentlig var positivt ved at få den gamle oser på hjulene igen. Det eneste jeg nåede frem til var at det er nu også dejligt at vi igen har en bil med krog så vi også kan køre en tur på lodsepladsen eller to det næste stykke tid. Det er egentlig ikke fordi jeg har savnet anhænger trækket for meget, jeg har jo selv skrevet lidt om det i de tidligere indlæg de sidste par måneder. Men det er nu rart man kan have en slags "beskidt" bil til de "ulækre" sager der skal på lodsepladsen.

Men som en reference til tidligere, så betyder dette indlæg jo også at vi igen er blevet "passive rygere", hvilket jeg egentlig ikke har det så godt med. Så hvis vi på et tidspunkt finder en bil der passer til os, så går vi nok også efter en elbil som nummer to bil.






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar