torsdag den 4. december 2014

Elbilisten i Radio24syv

Som nogle af jer nok hørte så var jeg i Radio24syv - Reporterne 2-12-2014 - 3. afdeling (47 minutter inde). De var igang med en debat omkring elbiler, og syntes lige de ville have en tanke med fra min side :-)

Michael Milo Schultz, blogger på elbilivirkeligheden.dk har været så rar at rippe selve afdelingen omkring elbiler så man ikke føler sig tvunget til at høre hele programmet igennem, det kom der denne mp3-fil ud af:

Radio24syv - Reporterne 02-12-2014 - 3. afdeling (elbil-delen)

Foto: Radio24syv - Reporterne


Det skal siges at jeg ikke var synderlig forberedt på interviewet, da jeg grundet programmets opbygning først blev kontaktet af journalisten et par timer før at Reporterne skulle på. Jeg fik dog først talt med journalisten en halv time før jeg skulle på, angående hvad de forestillede sig at jeg kunne risikere at blive stillet af spørgsmål. Grundet det syntes jeg egentlig at interviewet gik meget godt.

Med hensyn til det sidste spørgsmål jeg blev stillet, tror jeg han tænkte at spørgsmålet skulle have været noget i retning af, hvad jeg mente omkring at benzinbilerne skal ud af de større byer, undtagen de helt miljøvenlige biler.

Mit svar til dette ville have været, jo jeg syntes det er en god idé at bil-osen skal ud af byerne. Jeg tror til gengæld ikke at det er godt for elbilerne hvis det bliver med tvang. Da jeg mener at man skal få folk til at vælge elbiler ud fra alle de positive ting, altså de ting der kommer forbrugeren til gode istedet. Såsom den hurtige acceleration, den stressfri kørsel og de billige driftsudgifter.

Så måske kom jeg lidt ind på hvad jeg ville svare i selve interviewet, men måske lidt vedsiden af, (hen af et politiker svar).

Men det gik nu ok alligevel, og det er rart at høre at Radio24syv, sætter elbiler på dagsordenen, og derved også  lægger det op til debat på deres sendeflade.





Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar