onsdag den 24. september 2014

2. Serviceeftersyn

Så blev bilen to år gammel, og nej heller ikke denne gang holdt vi fødselsdag for den :-) Det blev torsdag d. 18, jeg skulle ned forbi og have kigget den efter i sømmene.

Som jeg jo nævnte sidst, ved 1. Serviceeftersyn, så har elbiler ikke så mange væsker der skal skiftes og tjekkes hver gang, så dette skulle også gerne være et billigere eftersyn end ved en bil med forbrændingsmotor.

Denne gang fik jeg udleveret det serviceskema mekanikeren havde gået bilen igennem efter. og som man kan se er der enkelte steder der ikke er afkrydset, men jeg havde dog selv pointeret at jeg inden jeg kørte derud lige havde tjekket mit dæktryk, og fyldt sprinklervæske på, så det var der ingen grund til at han skulle bruge tid på. Jeg kører altid med lidt overtryk i dækkene, så jeg tjekker dem selv hver eller hver anden måned. Sprinklervæsken syntes jeg bare ikke der var grund til han skulle toppe op.


Side 1




Side 2


Også denne gang havde jeg spurgt til om jeg ikke lige måtte tage et billede eller to hvis nu der var steder han ville påpege som begyndende slidtage eller rust. Men dette var der ikke noget af, så det blev bare lige til et billede mens den hang lidt på liften.



Til sidst blev der igen lavet en computer diagnosticering, og en batteritestrapport.



Igen så batteritest-rapporten meget tilfredsstillende ud, jeg prøver også så vidt muligt at passe på batteriet efter disse fire "regler", så det har jo igen givet pote og vist fem stjerner hele vejen igennem. Altså et udtryk for, vores måde at køre på og at behandle batterierne på, og det er jo stadig udfra at bilen nu har kørt 34.230 km på sine første to år.

Jeg syntes vores andet eftersyn, gik godt der var jo ikke en finger at sætte på bilen endnu. Denne gang generede jeg ikke mekanikeren så meget som jeg gjorde sidst, da jeg spenderede lidt tid i udstillingen istedet.


Der blev brugt lige omkring 1,5 time, på dette serviceeftersyn, så med en regning inklusiv moms, på 928,50 kr. for timelønnen og 231,25 kr. for et filter, er jo ikke helt hen i vejret. Men denne gang kom der heller ikke diverse materialer på, ved ikke om de havde lyttet siden sidst eller der bare ikke var brugt noget. 

Igen må vi se om man vil kunne se at alderen begynder trykke på vores lille LEAF til 3. eftersyn om et års tid.

(Opdateret 07-09-2015) - Se 3. Serviceeftersyn her



Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar