mandag den 26. august 2013

Renault Twizy - Anmeldelse (fortsat)

Så fik vi lige kigget forbi vores Renault forhandler for at kigge lidt på den lille Twizy IGEN, sidst jeg var forbi havde de nemlig snakket om, at de ville prøve at bestille vinduer til den, og nu havde jeg lige luret at de havde fået ruderne hjem. Ruder er måske for meget sagt, for det er egentlig bare gennemsigtig plastik, som er lynet på en metalramme, men det holder da forhåbentlig en tør. Jeg havde kigget lidt efter dem på Renaults hjemmeside, men havde dog ikke kunnet finde dem under tilbehør, så jeg har ikke kunnet finde en pris på dem. Men sælgeren fortalte at de havde betalt 5000,- for dem til deres den ene Twizy. Så det er da også en sjat penge.


Men nu fik jeg så kigget lidt nærmere på den lille bil igen, og syntes lige jeg ville tilføje lidt til mit tidligere indlæg, Renault Twizy - Anmeldelse

Jeg ville egentlig gerne have haft en prøvetur i Twizy, bare for at høre om lyden var markant anderledes med ruder i. Men en af hans kolleger havde faktisk "ødelagt" det ene beslag som holder ruden på plads, da de skulle give en kunde en prøvetur, (som ville køre uden ruder). Og det er endda selvom at bare efter et kort kig, at de både virker simple at montere og afmontere, så de må ikke have været ret fikse på fingrene. Så det blev et nej til en prøvetur for mig. Men han fortalte dog at grundet det er så tynde plastikruder så er vindstøjen den samme om det er med eller uden ruder. Men det må jeg lade være en prøve til en anden dag.


Og nu når jeg taler om ekstraudstyr, så syntes jeg faktisk man lige skal tage sig et ekstra kig på Renaults hjemmeside, for der er faktisk mange sjove ting, som både noget der mindre brugbart og noget der kan være næsten uundværligt.

Her kommer nogle eksempler:

50 L Opbevaringspose
Med denne lidt mindre bil kan man vel godt få brug for lidt mere opbevaring.


Parrot Håndfrisæt
Man taler vel altid håndfri når man kører bil, så det burde vel være standard udstyr.


Børnebagsæde
Børne sæde, jo hvorfor ikke!


Stænkskærme foran
Hvorfor er der ikke monteret stænkskærme på forhånd, nok fordi bilen er designet til et lidt varmere (læs mere tørt) klima end vores. Ser ikke så kønt ud når det er en ting der eftermonteres, men nok meget praktisk i det lidt mere våde vejr vi har her.


Benvarmere til for og bag

og ja det er rigtigt man kan købe en sovepose til benene, som man kan bruge mens man kører, igen det kan godt være det ikke er kønt, men det er nok meget praktisk i det klima man har her i Danmark.

Der er "mange" andre ting derinde man kan personliggøre sin Twizy med man kan f.eks også tilkøbe glastag, baksensor, eller bilalarm til den.

Sidst havde jeg også spurgt ind til hvad den koster at forsikre, for den er jo ikke meget større end en motorcykel (ATV), men bliver dog indregistreret i Danmark som en bil, da jeg skrev mit sidste indlæg, var det ikke muligt at finde nogen pris hos nogen forsikringsselskaber, men denne gang har jeg fundet et selskab der har et bud på en pris (nogle der kender en billigere pris skriv gerne en kommentar). Prisen er beregnet på at man er Elitebilist, altså ikke har haft skader de sidste 7 år, og med en selvrisiko på 2000 kr. Så kan du få en ansvarsforsikring inklusiv kasko for 3.470 kr. så det er nu ikke så galt.

Læs gerne første del af min Renault Twizy - Anmeldelse her






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar