tirsdag den 29. januar 2013

Folks indstilling til ladestandere

Som jeg jo har sagt, vil jeg referere lidt til mine oplevelser med C-Zero'en (Se eventuelt de tidligere blogs (Folks Indstilling og Optagede Ladestandere), i dette indlæg vil jeg gerne tage det op igen, altså med hensyn til folk i benzin/diesel biler og deres indstilling til at holde foran ladestandere, så det for os ikke er muligt, at komme til at lade, jeg mener ikke at hvis der er sat 3 standere op fra Better Place (altså 6 elbilpladser) at de alle skal være forbeholdt elbiler, men at der som minimum er mærket op ved en enkelt eller to så man altid har mulighed for at komme til, og så når vi bliver lidt flere el-biler på vejene, at man så kan udvide opmærkningen til en ekstra af gangen, ladestanderne er jo heller ikke sat op for at fjerne parkeringsmuligheder for fossil-bilerne.


Grunden til at jeg tager det op er at det selvfølgelig er sket for mig igen, to gange i den måned vi har haft elbilen er det sket der har holdt benzin-biler på pladsen foran hurtigladeren i Århus Nord, første gang sad der en i bilen som der måske ventede på en, det kan jeg dog godt acceptere, de flytter sig jo, når man dytter lidt af dem, så det gav ikke nogen problemer. Situationen er nok opstået fordi pladsen ikke er mærket op som forbeholdt elbiler. Problemet i det er bare, at hvis vi skal på langtur skal vi ligepludselig regne med 30 min. til at få fjernet biler fra elbilpladsen og 30 min. til opladning, det holder jo ikke i længden.

Jeg fik derfor sendt en (syntes jeg) informativ men stadig ikke sur, mail til Storcenter Nord, som har P-pladserne ved ladestanderne, og der fik jeg også et meget rart og venligt svar tilbage, at de da vil tage det op, hvad de skal få gjort ved denne situation, og at jeg/man var mere end velkommen til at komme ind til centerinformationen hvis jeg/man skulle opleve det igen, to dage efter var jeg atter forbi, og der var selvfølgelig parkeret en benzinbil igen. Mig ind til informationen for at forklare mig, hun fik så ringet efter centervagten som så fulgte med ud, så der kunne blive kaldt over højtalerne at de godt måtte komme og flytte deres bil.

Efter, tror jeg, hvertfald et kvarter så kom der en dame ud for at flytte bilen, men stadig, hvorfor skulle jeg lige pludselig bruge 45min. på at få ladet min bil den lille smule op som jeg havde brug for, når 5 min. nok kunne have gjort det.

Nå men alt imens jeg ventede sneg jeg bilen ind på deres "fortov" bagved hurtigladeren (jeg havde spurgt centerinformationen), så kablet lige nøjagtigt kunne nå, men det er jo heller ikke sådan at vi skal køre og snige os sådan omkring, hvis der nu bare havde været mærket ordentligt op. Nå men alt imens den ladede, fik jeg en lille snak med, den ellers stadig så rare dame i centerinformationen, og der står nu fremover 2 kegler med markeringsbånd imellem, foran elbilpladserne, som man så selv skal flytte når man kommer, og det har formentligt hjulpet, for der var da frie pladser sidst jeg var forbi. Nu skal vi bare til at slæbe kegler frem og tilbage hver gang vi skal lade ved Århus Nord, men det er nu også nemmere end at rende rundt og prøve på at få biler flyttet.

Jeg håber nu stadig de vil få markeret de pladser som forbeholdt elbiler, det kunne være det kunne gøre det en del nemmere.






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar